Autostopas Ispanijoje, pasivažinėjimas su policija ir lenkai Porto

DSC_0709Ryte, pirmuoju autobusu, paliekame Finisterrią ir grįžtame į Santiago de Compostela. Ganėtinai spontaniškai sugalvojome aplankyti Porto miestą Portugalijoje. Šiek tiek pasikankiname kol nusigauname iki autostrados, nykštys į viršų ir po keturių metų pertraukos aš vėl tranzuoju Ispanijoje.

Sustoja kalbi airė, jau nemažai metų gyvenanti Galicijoje. Papasakoja apie savo keliones autostopu „back in the seventies“ ir daug visko apie Ispaniją. Su ja nuvažiuojame nemažą gabalą kelio. Išsilaipiname benzino kolonėlėje, bet gretai paaiškėja, kad tai ne pats geriausias sprendimas – mašinų ten vos viena kita. Bandome tranzuoti autostradoje. Atvažiuoja policija, sako negalima čia tranzuot. Ispaniškai pasitarę, pakviečia mus į policijos automobilį, nuveža kelioliką kilometrų iki Vigo miesto ir atsisveikindami duoda po šviesą atspindinčią liemenę. Štai kokie šaunūs policininkai Ispanijoje!

Kepina saulė ir kurį laiką niekas nestoja, tolumoje viliojančiai šmėžuoja Vigo autobusų stotis, todėl šiek tiek pasvarstę nusprendžiame nebetranzuoti. Vakar per Couchsurfingą prirašiau daugybei žmonių Porte, ieškodamas nakvynės. Tik atvykus į Portą, pamatau praleistų skambučių, perskambinu, žmogelis kitam laido gale sako, pas mane vietos nėra, bet suveikiau nakvynę pas draugus. Laužyta anglų kalba gaunam nurodymus kaip nueiti iki mūsų miegojimo vietos.

Tiago, kuris nukreipė mus pas „savo draugus“ vadovauja architektūros įmonei, o tie draugai – trys lenkai, kurie atlieka jo įmonėje Erasmus praktiką. Smagu sutikti lenkų, kaimynai visgi, be to ir Lietuvoje visi buvę. Kartu pavakarieniaujame ir keliaujame pasivaikščioti po naktinį Porto.

Kitą rytą ekskursiją po Porto pratęsiame, Martin šiame mieste jau trečią kartą, todėl jaučiamės lyg vaikščiotume su gidu. Kadangi jis architektūros studentas, pasakodamas nuolatos atkreipia dėmesį į miesto erdves, išplanavimą ir pastatų stilių – įdomų pamatyti miestą iš urbanistinės teorijos perspektyvos. Porto labai gražus ir kompaktiškas miestas, su atsiveriančiais panoraminiais vaizdais, daugybe siaurų gatvelių ir akį traukiančia architektūra. Nedažnai man koks nors miestas patinka, bet į šitą dar kada nors norėčiau sugrįžti.

Per pietus atsisveikiname su svetingais lenkais ir keliaujame į savo fermą. Kelios valandos pasikratymo autobusu ir štai mes oficialiai pradedame antrąją savo nuotykių dalį.

One thought on “Autostopas Ispanijoje, pasivažinėjimas su policija ir lenkai Porto

1. Simona

Bet kokia realiai smagi kelionė :) pasidariau jūsų rašinių nuolatinė skaitytoja :) laukiu tęsinio :)